maanantai 1. elokuuta 2011

POLTTARIT 29.7

VIHDOIN, vihdoin oli ne polttarit joita niin kovastin odotin ja jännitin :) Arvasin, vaikka päivä pidettiin minulta visusti salassa, että ne ovat juuri tänä viikonloppuna mutta en kyllä ajatellut niiden olevan perjantaina :)

Pari viikkoa sitten, tuttu toimittaja laittoi minulle sähköpostia ja pyysi minua ja siskoani radio haastatteluun perjantai aamuksi 8.15 aiheena nuoret yrittäjät ja perhe. Kerran kävi silloin mielessä että olisiko joku polttari juttu, mutten uskonut, sillä ajattelin sen olevan mahdotonta järjestää kun kaikki ovat töissä. Sen enempää en asiaa ajatellut sillä "tuttua" touhua on kertoa töistä ja perheestä :)

Päivä alkoi siis aikaisin, kun sisko tuli hakemaan minua 7.40 kohti radiohaastattelua. Toimittajan kanssa käytiin vielä kuulumiset ja kysymykset läpi. Siskoni kertoi kuinka on kiireellistä aikaa sillä minä menen naimisiin kahden viikon päästä. Haastattelu alkoi ja alkuksi tuli ihan perus kysymyksiä siitä miten olemme yhdistäneet yrittäjyyden ja perhe-elämän. Yhtäkäkkiä toimittaja siirsi keskustelun häihimme ja kysyi puvustani ja sormuksestani. Minä olin siinä vaiheessa ihan HÄH?! Hän kysyi onko minulla ollut jo polttarit, vastasin ei ja silloin toinen kaasoni ja hänen siskonsa tulivat sisään ja huusivat että NYT ON! Jännitykseni laukesi ja olin niin liikuttunut että kyyneleet tulivat silmiin :) Toimittaja ojensi minulle ensimmäisen lentolippuni :)

Ihan kauhuissani haastattelun jälkeen :D
 Radion pihassa juteltiin ja minä olin vieläkin ihan sekaisin tapahtuneesta. Sulholla oli myös polttarit samana päivänä, hänelle oli käyty piilottamassa puhelin meidän makuuhuoneeseemme johon hänen porukkansa soitti ennen kuin ryntäsivät sisään. Olin kovin huolissani pojastamme joka myös nukkui, eittei hän säikähdä hurjaa herätystä, mutta minulle kerrottiin että myös äitini on menossa sinne, Huh :)



Toinen kohteeni oli TURISTIRYSÄ, jonne lähdettiin kun siskoni oli ripustanut Let`s go express kyltit autoonsa :) Turistirysä oli mökki jossa odotti vielä kolme ystävääni, jotka olivat siellä kuunnelleet radiolähetystä. Korkkasimme skumpat ja söimme säpylöitä joita kaasot olivat valmistaneet. Minulle puettiin hieno lentoemon asu. Tuli taas aika lähteä ja sain taas lentolipun jossa kohteena oli NAUTINTO. Minulta tiedusteltiin olenko ymmärtänyt päivän teeman, ja tyhmä kun olen, sitä valotettiin minulle. Minä olin siis lentoemo ja muu polttariseurue oli minun turisteja. Heillä oli minun kuvastani teetetyt T-paidat, jokin tosi hieno hattu ja tietysti teemaan sopivasti vuötärölaukut :D

Valmistudun lähtöön

Nautinto oli ihana kokovartalo hoito kauneushoitolassa. Se oli todellinen nautunto. Ensin koko vartaloni kuorittiin ja sitten menin puoleksi tunniksi "poreammeeseen" ja sitten koko vartalooni levitettiin öljy/rasva. Hoidon nimi oli timanttihionta :) Ihanaa kun ei ollut vaan perinteinen kasvohoito jonka jälkeen olisin kulkenut naama kirkkaan punaisena loppupäivän :) Tämän jälkeen sain taas lentolipun jonka kohteena oli BUMPY RIDE.

Turistini odottelivat minua hoitolan pihassa

 Ratsastamaan. Ihanaa, olen ratsastanut viimeksi joskus kakkosluokalla ja hieman ehkä jopa pelkään hevosia :) Mutta en pelkää enää, nämä olivat terapiahevosia ja kyyti oli erittäin leppoisaa ja rentouttavaa. Juuri sellaista kuin halusinkin. Aluksi saimme tutustua hevosiin ja harjailla heitä. Tytöt kattoivat pienen piknikin pöydälle ja minä pääsin ensimmäisen ratsaille. Kaikki halukkaat saivat ratsastaa ja oli tosi mukavaa yhteistä tekemistä, eikä sillai että minä ratsastan ja muut katsovat ja odottavat :) Tällöin myös vielä kaksi ystävääni liittyivät seuraamme. Muistoksi ohjaajilta sain hevosenkengän tuomaan onnea :) Kun kaikki halukkaat olivat ratsastaneet ja olimme syöneet, oli hetki aikaa ennen kuin seuraava ohjelma numero oli, joten menimme kaupungille terassille hetkeksi ja siellä sain seuraavan lentolippuni ja kohde oli MÄRKÄ KYYTI. Olimme aikaisemmin törmänneet sulhon polttariporukkaan ja sulho oli puhellut banaaniveneestä. Minä nielaisin ja kauhistuin, voi ei banaanivene.

Huhhuh, se ei ollutkaan banaanivene vaan vesijetti. O-ou. Pelkään jonkun verran vettä ja kyllä jännitti mennä kyytiin, mutta enemmän olisin pelännyt sitä banaanivenettä :) Sain ylleni todella upean uimapuvun ja hetki odoteltiin kyytiäni. Kun nousin kyytiin ja lähdettiin liikkeelle puristin kuskin pelastusliivejä jo niin lujaa kun jaksoin :) Se oli hurjaa, pelkäsin todella mutta samalla se oli niin hienoa!! Kastuin ihan läpikotaisin, mutta se oli vaan ihanaa viilennystä kun lämpötila oli +30 astetta :) No kastuminen teki kuitenkin ihoni niin liukkaaksi kun se oli aikaisemmin öljytty että sain puristaa kuskia ihan tosissani, etten olisi luiskahtanut pois kyydistä. Silti oli Upea kokemus, enkä mene enää uudestaan :D Kuski vei minut sinne mökille missä olimme olleet aamulla ja muu porukka meni sinne jo odottelemaan.

Lentolippuni


Sain seuraavan lentolipun ja kohde oli KUUMAA JA PISTÄVÄÄ, sen tiesin, se oli sauna. Saunaa odotellessa, Sulhon porukka tuli mökille ja oli todella ihanaa kuulla sulhon päivästä ja vaihtaa muutenkin kuulumisia muiden kanssa. Siskoni lähti tällävälillä hakemaan ruokaa pitopalvelusta. Söimme hyvin ja lähdimme saunomaan. Matkalla rantasaunalle porukka lauloi elefantti marssi näin laulua ja karkoitti pahat henget :D Ja tietty minä istuin saunassa havunoksien päälle, auts, teki kipeää. Saunottiin ja uitiin ja tehtiin morsiustaikoja. IHANAA!!! Oli aivan mahtavaa <3 Lopuksi minun peppuni maalattiin sormiväreillä ja istuin lauteilla olevalle lakanalle ja jäin odottamaan sulhoa. Maalasin hänen peppunsa ja hän istu viereeni. Saimme siis muistoksi lakanan jossa oli molempien pepun kuva :D

Sulhon porukka saunoi meidän jälkeemme, ja me istuskelimme ja juttelimme niitä näitä, söimme ja joimme ja vietimme vain mukavaa aikaa yhdessä. Laitoin taas lentoemon vaatteet ylleni ja ihana ystäväni meikkasi minut aivan upeaksi! Sain vielä ihanan pitkät hiukset kun minulle laitettiin peruukki :D Siskoni oli hommannut minulle kaikki, siis pyyhkeen, uikkarit, puhtaat alusvaatteet, kaiken. Olin ihan otettu kuinka hän oli ajatellut aivan kaikkea :) Siinä sitten vielä skapattiin sulhon kanssa pussihyppelyä, kananmunankuljetusta ja kymmenekertaa kepin ympäsi ja sitten piti juosta maaliin. Sulho voitti kananmunankuljetuksen ja minä muut :) Pojat lähtikin sitten jo kaupungille ja tytöt siivoivat nopeasti mökin ja minä sain viimeisen lentolippuni. Siinä kohde oli PITSITOWN.


 No senkin arvasin (olipa hankala:D) Että kaupunkiin mennään, sillä täällä oli juuri mustanpitsin yö, eli porukkaa liikkeellä hyvin paljon. Minulle annettiin Mustasta pitsistä tehty pussukka jonka sisällä oli paljon pinssejä. Luulin jo ettei minun tarvisisi myydä mitään :D Mutta onneksi pinssit olivat todella hienoja ja kolme vaihtoehtoa teksteissä: Meininki tosi let`s go! Saletisti natsaa! tai Saletisti naitu!
Saletisti naitu merkit loppuivat ensin :) Kiiru kyllä tuli kaupunkiin sillä sulholla oli ohjelmana lausua minulle runo lavalla ja sinne tuli sitten hoppu. Se oli ihana, veikken muistakaan siitä runosta mitään :D minä sitten heitin lavalle mustat pitsipikkarit :) Sitten lähdettiin kiertämään kylää ja sain kyllä hyvin myytyä niitä pinssejä :) Vaikka olen kovin ujo, mutta minulla oli niin hyvät turistit mukana että he hoitivat homman paremmin kuin hyvin :) Oli kyllä mukavaa kun oli pukeutunut niin hyvin ettei kaikki edes tunnistanut minua :) Siinä sitten kierreltiin ja käytiin terassilla, mihin sitten jumiuduttiin sulhon porukan kanssa. Pari kertaa siitä vielä pienemmällä porukalla käytiin myymässä pinssejä ja viimeiseltä reissulta kun tultiin takaisin terassille niin siinä edustalla oli sellainen teini porukka josta yksi poika yskäisi minulle että huora! heh, ihan nauratti :D Taisi poika ajatella minun olevan iha normi vaatteissani :D Kun terassi sulkeutui niin osa porukasta lähti kotiin ja me mentiin vielä siskon luokse jatkoille ja jäimme sinne yöksi. Meille oli siellä yökkärit ja hammasharjat ja vaatteet seuraavaksi päiväksi :)

Minä ja siskoni

 Oli niin ihana päivä ja kaikki lihakset ihan jumissa kun olin jännittänyt siellä jetin kyydissä :D Olin niin otettu kun kaikki oli niin hyvin järjestetty ja tarkasti mietitty. Missään vaiheessa ei tullut nälkä eikä jano :D Iso kiitos kaikille ihanille ja rakkaille ystävilleni jotka olivat viettämässä tätä ihanaa päivää kanssani!!!



Ai niin, siis aikaisemmin saamani polttari paketti ei siis liittynyt mitenkään polttareihini :D


PS. Pakko vielä mainita sulhon polttareista, että hän oli maailmanmestari Petri Vehasen kanssa aamutreeneissä :) Näin videolta kun sulho oli maalissa ja hän oli NIIIIIN väsynyt. Voi raasua <3 Mutta oli hän onnellinen, tuollainen tilaisuus oikein kunnon jääkiekko fanille, Mahtavaa!!!

3 kommenttia:

  1. Huipun kuuloset polttarit! :) Minutkin laitettiin omissa polttareissani sellaiseen vesirenkaaseen, jota moottorivene veti järvellä ja kyllä oli hurjaa (ja vähän pelottikin).. Mutta ainutlaatuinen kokemus enkä varmasti uskalla enää uudestaan semmosen kyytiin! :D

    VastaaPoista
  2. Hah, sait myös istua havujen päällä! Mulla oli sama! Nyt tiedetään, mitä avioliitto tuo tullessaan!;D

    VastaaPoista
  3. Kylläpä sulla oli upean kuuloiset polttarit! Ja sulhasella myös varmasti ainutlaatuiset :)

    VastaaPoista