keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Ulkonäkö.

Palaan tuohon pöytäasetelma asiaan kunhan saan vielä malliasetelman siitä mihin nyt päädyimme ja onko se sitten juuri sellainen kuin haluan :)
kuva täältä
Mutta siis otsikon aiheeseen, ulkonäköön ja siihen miltä haluan näyttää omissa häissäni. Olen laihtunut/laihduttanut/pudottanut painoani nyt siihen tavoite painoon missä minun itseni on hyvä olla. Painoni on pudonnut viime syksystä 7 kiloa ja olen erittäin tyytyväinen. Vaikka en missään vaiheessa olekaan ollut ylipainoinen enkä vieläkään siis ole alipainoinen vaan liikutaan normaalin painoindeksin 18,5 - 24,9 rajoissa. Harmittaa kun ei ole kunnollista kuvaa siitä kun olen "lihavimmillani" hiukan ennen kuin aloin odottaa poikaamme, näkisi oikein kunnolla sen eron mitä voi olla vielä normaalin painoindeksin sisällä. Muutenkaan en ole oikein ikinä välittänyt noista indekseistä vaan mielestäni jokaisen pitäisi olla sen painoinen kuin vaan on itsellä hyvä olla ja se ei ole terveydelle haitallista.

Joo no painotavoite on saavutettu ja se saavutettii vain ja ainoastaan muuttuneella ruokavaliolla. Ja vielä on liikaa löysää vyötäröllä ja reisissä nyt ainakin, muttakun minä olen niin laiska urheilemaan! Kävin eilen uimassa 1km ja päätin että nyt on oikeasti pakko alkaa tekemään jotain. Saas nähdä kuinka kauan kestää, huonolta jo näyttää kun peruin varaamani zumba-tunnin, jotta pääsen äitini kanssa kaupungille, huoh. Tarvitsisin aina jonkun kaverin mun kanssa urheilemaan, sellaisen joka oikeesti tykkäis siitä ja tartuttais muhun sitä hyvää mieltä ja patistais mua liikkumaan.
En oikein tiiä mistä tää mun urheilu vastenmielisyys johtuu, muistan jo ala-asteella vihanneeni liikunta tunteja. Äitini on himoliikkuja kai hän on jotenkin jossain varhaislapsuudessani pilannut liikunnaniloni :D
Ainoa liikuntamuoto mistä pidän on tanssi, lähes kaikenlainen ja nyt lähiaikoina (kaukana menneisyydessä)  olen käynyt Zumba-tunneilla mutta niihin on niin pitkät jonotus ajat etten jaksa varata tuntia kahta- jopa kolmea viikkoa aikaisemmin. Spinningissä olen käynyt, mutta se taitaa nyt olla turhan aerobista kun lihaskuntoa tarvitsisi saada. Bodypumpissa oon käyny mutta laiskuuttani teen liian pienillä painoilla eikä tuu edes hiki, kuntosallillakin oon käyny mutta se menee vaan juoruiluks muitten kanssa. Uimassa oon käyny ja se onkin nyt ainoa sellainen laji missä ajattelin käydä säännöllisesti, mä vaan niin inhoan kylmää vettä!!! Vesijumppaakin ajattelin kokeilla, vesijuoksu on kamalaa.

No ajattelin että jos nyt aluksi edes kaksi kertaa viikossa harrastaisi liikuntaa jollain muotoa, ja lisäisi sitten niitä kertoja tarpeen mukaan. Mutta nyt alkusi on tavoitteena EDES se kaksi kertaa viikossa.

Mitä te muut morsiot harrasttatte? Kuinka aiotte päästä asettamiinne tavoitteisiin? Vai oletteko jo?

6 kommenttia:

  1. Painonpudotus, inhoon koko sanaakin - menee iho ihan tipulihalle.:)) Itse olen aina ollut hyvin ylipainoinen, kokoikäni siis ja alotinkin häitä ajatellen pudotuksen viime heinäkuussa. Olen saanut painoa tiputettu nyt noin 11kg ja olen tähän mennessä tyytyväinen pudotukseen. Nyt kun tuo reilu 10 on saanut pois, on pudottaminen hyvin vaikeaa. En saa painoa liikkumaan alaspäin vaikka kuinka tahtoisin...paino pysyy kokoajan samassa (tosin myös liikkumiseni on mennyt huonompaan suuntaan, olen huono lähtemään ja varsinkin lähtemään yksin) Nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni, näin kevään korvilla. Olen päättänyt että käyn joka viikkoa ainakin yhdessä/kahdessa jumpassa (ryhmäliikunta, paikallisella kunto klubilla) ja 2-3 krt. kävely lenkki, ruokavaliota on myös syytä ruveta tarkkailemaan uudestaan. Tuon ensimmäisen 10 sain tippumaan oikeastaa pelkällä ruokavaliolla, veden juomisella ja pienellä liikunnan lisäyksellä (huom. en liikkunut nimeksikään aikaisemmin). Olisi enemmän kuin kiva että olisi joku kaveri mukana joka pystyisi lähtemään mukaan, se kannustaa yrittämään ja jatkamaan koitosta. Tsemppiä sinulle - toivon parasta (pienillä päätösillä ja teoilla pääsee varmasti jatkamaan urakkaa.) :DD

    VastaaPoista
  2. Mua lähinnä ahdistaa se, että mun _pitäisi_ olla himoliikkuja ja rakastaa liikuntaa, koska musta tulee liikunnanopettaja. Mutta tällä hetkellä ei meinaa löytyä innostusta asiaan. Olin äsken hiihtämässä ja se oli kyllä ihan liian rankkaa :D Mulla on koulussa aika paljon liikuntaa, että sen lisäksi en hirveästi urheile. Koitan nyt lähinnä alkaa seurailemaan syömisiäni tarkemmin ja tarkoitus on hieman kiinteytyä häihin mennessä.

    Toivottavasti saisit jonkun kaverin mukaan urheilemaan, silloin se on superisti hauskempaa :) tsemppiä sinulle!

    VastaaPoista
  3. Mulla aika sama tilanne Pimaleen kanssa siinä että 10kilon jälkeen paino vaan junnaa. Liikun kohtuullisesti, harmi ettet asu, Noora lähempänä, minusta saattaisity saada liikuntakaverin;) Kaverin kanssa kaikki on kivempaa. Mulla kuuluu viikko-ohjelmaan 2 x jumppa ryhmässä, 2-3 krt/vko 30-60min kävely sekä hissin käyttökielto. Syömisiä saisi vielä vähentää entisestään, mutta siinäpä se vaikeus onkin, kun tulen kärttyiseksi sitten=( Muuten mulla perusruokavalio ihan kunnossa, syön laadukasta tasapainoista ruokaa ja runsaasti vihanneksia, hedelmiä ehkä laihduttajaksi jopa liikaa.

    Pimalee, missä asut??? =)

    VastaaPoista
  4. Meistä tulee Noora urheiluhullut!
    Mun on pakko rupee kans karistaa lujempaa ko mitä nää nyt lähtee!!! Ens viikosta rupee tukka tutisee ;)

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä liikkumiseen! Kun pääsee vauhtiin, niin voi helposti käyda niin että yhtäkkiä ei malta enää lopettaa ;-)

    Mä olen aina pyrkinyt liikkumaan paljon eikä häitä varten (elo 2012) ole tarkoitus juuri laihduttaa. Mahan pömppö voisi hieman kadota ja muutenkaan kiinteytys ei olisi pahasta. Mutta tää nyt on ollu mun tavoite jo viimeiset 4 vuotta, ja olen huomannut että tälläiselle herkkupepulle sen pömpön hävittäminen on kovin vaikeaa.

    Kavereiden kanssa haastoimme eilen toisemme leikkimieliseen herkkupaastoon, alkaa siis laskiaisesta ja pääsiäisenä herkutellaan sitten yhdessä! Kuka on messissä? ;-)

    VastaaPoista
  6. Minun sulhoni on personal trainer ja muistuttaa aina aika ajoin, että ravinnolla on painon pudottamisen kannalta suurempi merkitys kuin liikunnalla. Ja se on myös helmpompaa ja nopeampaa ravinnon säätelyllä.
    Mulla on tavoitteena kiinteytyä ja saaha olkapäät :DD häitä varten, lähinnä treenata yläkroppaa (joka on periaatteessa ainoa osa kropasta joka näkyy hääpuvun alta) timmin näköiseksi.
    Tämä pitäis (kuulemma) onnistua terveellisellä ruokavaliolla + kuntosaliharjoittelulla + aerobisella liikunnalla. Käynkin aika paljon jumpilla mutta oon huomannut, että esim. mahan pömpötys ja turvotukset on lähteny paaaaaaaljon helpommin, nopeammin ja paremmin pois sillon, kun jaksaa noudattaa suht. terveellistä (ja säännöllistä!!) ruokavaliota.
    Että liikuntaa karttavalle sellainen hyvä tieto, että ravinnolla päästään jo tosi pitkälle! :)
    Tsemppiä kovasti!

    VastaaPoista